måndag, oktober 24, 2005

"Det var länge sedan vi sågs"

Kära dagbok!

Döden kysste mig i nacken idag, en väldigt bissar kyss som jag aldrig har upplevt förut. Först ville jag bara spy sedan kom insikten i vilken slarver jag är. Jag måste börja se mig om i världen som jag lever i för att jag hindra döden att ta mig. Hur kan jag glömma en sån enkel sak, en vardags ska man varje morgon måste se efter. Ska jag behöva sätta upp Post-it lappar överallt i min lägenhet? Det är ju så lätt att töma gamla mjölkförpakningar. Jag vill aldrig mer behöva uppleva en sådan doft, en doft som frambringar tårar.

Mitt liv lever vidare, trotts dagens misshandel av tre av mina sinnen. Har börjat med ny kurs som på pappret verkar intressant, men på de tre föreläsningar jag hade i dag behandlade föreläsarna ämnet som om vi var små små ekonomer som inte kan tänka bortom fysiken i den underbara metafysiken. Det är där enligt mig som Kunskapsteori befinner sig. Må kursen bli bättre.

Det är lättare att klaga än att göra något åt saken.

1 Comments:

Blogger skevemma said...

trevligt. ja vad fan är trevligt? trevligt är sånt som föräldrar har när dom träffar sina vänner en gång i halvåret för att dricka vin, äta middag, skrapa trisslotter, ta en whiskey, åka hem vid 23 00 för att sedan bli bakis dagen efter. Det är trevligt.
Eller vad tycker du??

Svampknivar kanske var lite overkill. Kanske helt enkelt ska se den bittra sanningen att det inte går att se ett vinnande lag? oavsett vapen. Jag tycker vi går ut och firar den gemensamma segern i stället. Utan knivar.

13:15  

Skicka en kommentar

<< Home