måndag, december 05, 2005

Djävulen!

Dagens låt:
Savory med Deftones.

De har släppt en B-sidoskiva som enu en gång har en stämning över den. Deras tidigare skivor har något slags filter över sig så även om låtarna är ganska olika så har de en riktigt snygg röd tråd genom hela skivan. Adrenalin är kanske en av världens bästa skivor p.g.a. deras introduktion av 1/6 takt i hård musik. Plus att låtarna är för mig milstolpar i min utveklig som trummis.

Dagens glädjeämne:
Jag får fokusera på en sak i två veckor framåt.

Har känt den senaste tiden att jag har haft lite väl många bollar i luften, skola, klubbrepublik, sociala livet m.m. Nu kommer jag gå in i en tentaperiod utan att ha en tenta, med andra ord har jag hur mycket som helst i skolan och måste göra klart det. jag skanar tenta-P.

Dagens ilska:
Människor som är så vanliga så om de ska på rockkväll på en studentpub klär de ut sig till rockare.

I fredags var de rockafton på en pub i staden och jag fick höra en person säga: "äntligen får jag köpa den där Clashtröjan jag såg i en affär". Snälla människa rock är inte en stil utan en musikgren, det är inte som Hallowen (jag skiter i hur det stavas) är man klär ut sig till läskiga saker. De som ser ut som "rockare" klär inte ut sig, de gillar den stilen och har den alltid.

Kram