onsdag, augusti 01, 2007

Sömnlös med havsutsikt

(Detta inlägg ska läsas med "speakerröst, som i de där sitcoms som går på TV)

Har inte sovit ett skit i natt, pga ingen aning, istället så har jag legat och skrattat flera timmar i sträck. Inte åt mig själv eller någon annan utan åt en ganska tråkig serie med barnslig humor, Scrubs var namnet och jag såg hela säsong 6 lagligt. kl är nu 07:27 vilket den inte kommer vara när ni läser detta men det spelar ingen roll. Min hjärna går på fullvarv och fyra mackor med ost på står brevid på bordet, nu ska jag äta dem.

De var goda, jag sköljde ner dem med kola vilket jag kunde godkänna mig göra eftersom jag inte har sovit i natt och det gör detta till en efterfest utan berusning. (YES, jag kommer inte vara bakis i morgon). Vet inte varför men nu började jag tänka på ett inlägg som min väns hjärna skrev och jag svarade på. Johns hjärna uppfattade jag allt rätt eller har min kommentar inget med saken att göra?

Inlägget jag skrev senast om en het natt i våras så ångrar jag inte det (alltså att skriva om det) men jag ville just då ha en kram av henne. Jag förstorade upp allt som vanligt när man vill ha en kram av just en speciell person (finns undantag för det jag just skrev men...).

Jag är inte med barn om någon skulle tro det och jag kan om jag vill springa midnattsloppet men det vill jag inte, ha. Apropå ingen ting Facebook verkar vara på modet, hur länge har det varit så? Igår, vänta nu måste jag tänka det är svårt att räkna dygn när man har varit vaken länge, i förgår var de gamla gubbar med alldeles för mycket alkohol i kroppen som banka på våra fönster mot gatan, jag blev väldigt rädd så i natt har gardinerna varit uppdragna. Jag har dansat i vårt vardagsrum bara i kalsongerna, just för att jag kan.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Mick! Jag tror nog att du uppfattade det rätt. Själv förstår jag inte varför så många försökte göra så stort väsen av att Dahlströms intervju inte tilläts komma med i boken om jämställdhet. Dessutom är det ju inte sin egen forskning som Dahlström baserar sina ofta vansinniga uttalanden på utan det är resultaten av andra hjärnforskares försök (som oftast utförs på djur). Med andra ord är det hennes egen uppfattning hon för fram och hon väljer att bortse från alla de forskningsresultat som visar på motsatsen av hennes uppdelning kvinna/man.

Håller med om att det finns alldeles för många områden inom forskningen där experiment utförs på djur och där forskarna sedan försöker smyga in kommentarer som: "det verkar rimligt att anta att det fungerar på samma sätt för människor". Vill man visa på rent biologiska reaktioner i kroppen är det väl en början att använda djur i experimenten (men kanske inte etiskt riktigt), men att få fram svar på funktioner i vårt mänskliga samhälle från djurens beteende är ju bara absurt.

08:37  

Skicka en kommentar

<< Home