fredag, december 23, 2005

God Jul

Hemfrid
Juletid
Jesus är kommen till jorden.

Tre lögner?

Efter 48 timmars Stockholmshet är jag trött. Är det för jag inte orkar eller för att jag sover dåligt?

Dagens eftertanke:

Måste man benämna allting efter något. Jag hörde min vän säga att färgen svart är ingen färg utan avsaknaden av färg. Om jag får bestämma så tycker jag att det inte spelar någon roll, såna bestämelser är onödiga de låser fast oss i en redan bestämd värld och hindrar oss från att skaffa oss en egen uppfatning. Jag förstår hela grejen med att allt är smidigare om man benämner saker men man kanske då missar tingens egenskaper. Detta gäller inte bara färgen svart.

dagens roliga sak:

sms med min vän vargen.
-xxx vad la du i min drink igår? jag mår asdåligt!
-jag mår fint, du drack för lite...

jag satt själv på ett cafe och började fnitra (konstigt ord). ALLA tittade på mig. SLUT


Dagens hat:

arga personer på pressbyrån som svär på finska så jag blir rädd.

Dagens film avslöjande:

Mystic river slutar med att Sean Peen dödar fel person. HA HA HA nej