tisdag, december 27, 2005

Allt lite slöare...

Med två dagar bakom mig och julafton har jag gått och slöat till mig. Någonting i mig gör att jag inte är lika kreativ och hittar inte på saker. Okej mitt hem är bara kött något som blivit mer påtagligt nu när jag är mer veg än senast jag firade jul hemma. Att alternativet är halomiost eller vårrullar påverkar nog mitt tillstånd men ändå...

Mor är så besviken på mig att jag inte äter kött, hon säger det inte rakt ut men när hon tittar över mot min talrik så sjunker hon ihop för en stund. Det roliga är att släkten blir överraskade när jag berättar att jag inte äter kött plus deras okunskap om var som är kött, de säger: "jo men då kan ju du äta laxen". När jag berättade det för frugan säger hon att alla säger så som inte har kommit i kontakt med vegofolk.

Iallafall så är jag hungrig och ost trötnar man snabbt på men nu idag ska jag och handla något som jag kunnat gjort tidigare men jag har lekt med mina julklappar så mat har jag inte tänkt på.