onsdag, april 25, 2007

Mick musikmode 1.0

Okej nu måste jag skriva om det:

Kom över en skiva, genom förmånen att driva en klubb, av bandet 120days vilket är en fröjd för örat. ...skivan alltså.

De följer spåret som Neu! skapade på 70-talet och inte allt för många följt. Ett norskt band som spelar taktvänlig "slå på den fjärde"-musik och promotas som ett av de två hetaste banden från Norge just nu, vilket jag kan förstå. Jag blir iallafall glad över att folk gör sådan musik idag. Paper Stockholm gjorde en låt i samma still men tog ned den från deras MySpace-sida något som gjorde mig besviken. Iallafall jag gillar "slå på den fjärde"-musik och rekommenderar det varmt. De är bokade till Emmaboda, något som jag ser fram emot att se.

4 Comments:

Blogger Don Simon said...

120 Days har remixats av Sthlms häftigaste technosnubbe the field, det räcker för att övertyga mig.

Bäst i Neu!-skolan 2007 är ju annars Fujiya & Miyagi - du missade en grym konsert på debban i helgen med hela gänget närvarande.

fridens liljor.

11:03  
Blogger Alexander Nielsen said...

Fujiva & Miyagi hade vi möjlilghet att boka i sommras men det var för få Republikaner i Norrköping för att kunna genomföra spelningen, DÖNÖ. Även jag anser att de är gryma så jag borde ha namedropat dem också.

Vilken konsert var det?

12:56  
Blogger Don Simon said...

ja, det var alltså en konsert med nämnda nykrautare, F&M (åh så dumt av er att inte boka dem). Dessutom domnierade, enligt min och eriks mening, förbandet the Egg.

14:46  
Anonymous Anonym said...

What a lovely blogg! I'm in love. /Minnie Driver

15:31  

Skicka en kommentar

<< Home