tisdag, februari 06, 2007

"the beautiful people"

"the beautiful people always smash the picture, always all the time, everytime"
..den textraden har blivit så jävla tydlig för mig de senaste dagarna. Något jag borde insett för länge sedan, fast på den tiden så lyssnade jag inte direkt på låttexter. Vem är det egentligen vi ser på bilder? Någonstans bakom "the beautiful people" står det alltid några med öden som är väldigt mycket mer intressanta. För egentligen vem bryr sig om den som alltid syns, den har vi ju alltid sätt.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

men dom som inte är the beautiful ones är ju så sköra och bara väntar på att upptäckas och bli så där härligt intressanta som i en samtidsroman

04:29  
Blogger Alexander Nielsen said...

De som inte är "the beautiful ones" kanske inte alls har det intresset att synas hela tiden i det offentliga forumet. Målet för folk, enligt mig, får aldrig vara att synas för anledningen att synas. En klok vän sa till mig att den intressanta personen är den som observerar.

14:32  

Skicka en kommentar

<< Home