onsdag, januari 17, 2007

Annonser

Jag öppnade min mail för en stund sedan och hittade ett mail jag fått från en person vars namn jag inte kommer nämna. I mailet stod det att jag borde lyssna på en låt vilket i sig själv inte är så farligt. Problemet är att det är en artist som annonserar om sig själv och hon har fått tag i mig via mitt last.fm konto. Jag tycker det inte är okej, det är som om McDonalds skulle rekommendera en hamburgare för att de tror att jag tycker att den smakar gott. Jag lovar att den artist hade absolut ingen tanke på vad jag gillar för musik utan bara annonserar för att sprida hennes musik.
Jag hör mig själv gnälla men någonstans tycker jag det har gått för långt.
Bör tilläggas att när jag gick in på hennes Last.fm konto så såg jag att artisten har över tusen vänner. Alltså använder hon kontot som reklamplats för hennes egen musik. Artisten hon har lyssnat mest på är sig själv, känns inte okej ur ett självdistans perspektiv.

2 Comments:

Blogger mattiasg said...

jag fick oxå det mejlet för nån vecka sen o blev lite smickrad. shit kolla kolla en som nät-flirtar tänkte jag o kände mig ung o viril o med på tåget.
sen såg jag.
tappade tron.
kände mig gammal o ointressant istället.
skit oxå.

15:31  
Blogger Alexander Nielsen said...

För mig är last.fm en sida där personer kan leta up ny musik, men så kom hon och annonserade.

15:10  

Skicka en kommentar

<< Home