fredag, december 15, 2006

Junior Kickstart

Hur skulle din favoritlåt vara uppbyggd? Skulle det vara en peplåt eller något lågmält? En låt som passar till alla tillfällen och ger dig energi just när du behöver den. Jag har hittat den, den låten som ger mig all den energi som jag behöver. Man övertygar sig själv att man är komplex och djup, något som kastar omkull en totalt när man inser att denna låt fungerar i alla väder. Oavsett om jag är glad, ledsen eller likgiltig så ger den mig energi.
Tidigare så var Parallel Universe med Red Hot Chili Peppers en sådan låt för mig, det var en demo verision från en liveskiva inspelad på Söderteatern -99 som låg som extramaterial. Just solot som John Frusciante drar i slutet av låten som tyvärr mastrats bort av Rick Rubin (jävla Fanskap) får mig att säga hejdå hejdå till denna värld.

Vilken är då låten jag pratar om, jo "Junior Kickstart" med The Go! Team.

Bör tilläggas att tjejen i bandet som sjunger är 2000-talets coolaste person strax före Cat Power sångerskan.

2 Comments:

Blogger Alexander Nielsen said...

Man uppfattar det som vackert, något som är så unikt eftersom man är ensam i hela världen att just tycka det på det sättet som just ensjälv gör.

Just nu sitter jag och mentalt onanerar till en dokumentär om John Frusciante. Han gillar jag för att man aldrig vet vad han ska spela efter, han överraskar än hela tiden.

14:27  
Blogger Don Simon said...

jag gillar bara techno.

the times they are a-changin'

10:39  

Skicka en kommentar

<< Home