torsdag, december 07, 2006

En sång om Tentor

För säg 5 år sedan innan jag började studera på universitet så jobbade jag som vårdbiträde på ett hem för dementa. Men det är inte det jag jag vill berätta om utan mina vänner som hade börjat plugga på Södertörns Högskola.

Jag hade en långhelg ledigt framför mig och skulle ta min torsdagsöl (vi gick alltid på torsdagar till Fridhemsplan och drack öl, pratade och skrev). Iallafall så just denna torsdag hade tentaP börjat för mina vänner och de gladligen sjöng Tenta Tenta Tenta osv. Jag blev så avis på dem, det där med tentaP låter väldigt roligt det vill jag uppleva.

Nu sitter jag här, om 11 timmar börjar salstentan och jag vill fan inte sjunga:
-Tenta Tenta Tenta Tenta Tenta Tenta Tenta

Undra hur Micks tentaP varit?
Jo det ska jag berätta;
i måndags blev det inte mycket gjort pga Arkiv X
i tisdags blev det inte mycket gjort pga Klubb Republik
i onsdags blev det andra bullar, jag pluggade men även såg på Arkiv X.
i dag har jag varit duktig men känslan i magen är inte den bästa.