måndag, januari 09, 2006

Mah Jong

Vet inte, som vanlig, om jag har stavat rätt men jag har spelat Mah Jong idag. Det är ett spel som uppfans av två kinesiska bröder som jobbade med att skapa skulpturer av elfenben på 1870-talet. Spelet innehåller massor av andar, drakar, årstider och bambusymboler. OM man är duktig tar spelet ungefär mellan 6 och 9 timmar. Jag har spelat det en gång tidigare men då var jag inte spelledare, de andra hade aldrig spelat det så vi är inte duktiga. Man ska spela 16 omgångar,vi han spela fyra och det tog sju timmar. Tro mig det är hur kul som helst. När man ska låstas veta vad man håller på med blir det hur kul som helst.

Vidare ska vi eventuellt skapa en brädspels-studiecirkel. På det hela taget kommer nog denna vår blir rolig. Plugg sedan brädspel på en av världens barar.